WARUNKI GWARANCJI

Firma Andreas STIHL Spółka z o.o. w Sadach, ul. Poznańska 16, 62-080 Tarnowo Podgórne udziela gwarancji na sprzedawane przez siebie urządzenia STIHL i VIKING na okres:

  • 36 miesięcy od daty zakupu przez konsumentów kosiarek spalinowych Serii 6 i traktorów ogrodowych RT*,
  • 36 miesięcy od daty zakupu przez konsumentów robotów koszących STIHL iMOW®**,
  • 24 miesięcy od daty zakupu przez osoby prawne robotów koszących STIHL iMOW®**,
  • 24 miesięcy od daty zakupu przez konsumentów,
  • 12 miesięcy od daty zakupu przez osoby prawne***.

Gwarancja dotyczy wyrobów STIHL i VIKING zakupionych w Polsce w Punktach Dealerskich STIHL i ważna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Silniki spalinowe marki Briggs & Stratton objęte są gwarancją firmy Briggs & Stratton.

Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. Gwarancja dotyczy wad tkwiących w wyrobie (wad fizycznych) i obejmuje bezpłatne usunięcie tych wad w czasie jak najkrótszym, jednakże nie dłuższym niż 30 dni (za wyjątkiem opóźnień w dostawach części zamiennych spowodowanych czynnikami niezależnymi od producenta i gwaranta).

Uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują prawa Klienta do domagania się zwrotu utraconych zysków lub poniesionych kosztów w związku z awarią urządzenia. Serwis gwarancyjny świadczony będzie po dostarczeniu kompletnego urządzenia do Punktu Dealerskiego STIHL i przedstawieniu niniejszej Karty Gwarancyjnej wystawionej w dniu zakupu oraz dowodu zakupu (paragon, faktura). Jeżeli urządzenie wymaga serwisu okresowego to brak jego regularnego dokonywania jest równoznaczny z utratą uprawnień gwarancyjnych.

Wyłącza się uprawnienia gwarancyjne wobec:

1. Wszystkich części wyrobów firmy STIHL lub VIKING, które przy zgodnym z zaleceniami użytkowaniu podlegają normalnemu zużyciu (brak wady) przed upływem okresu gwarancji.

Są to następujące elementy:

  • elementy robocze (prowadnice, piły łańcuchowe, ściernice, noże, tarcze, głowice, wiertła, tarcze do koszenia, głowice i inne),
  • części napędowe (bębny sprzęgła, kółka napędowe, wałki napędowe, paski klinowe i zębate),
  • filtry (powietrza, oleju, paliwa i wody),
  • świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia,
  • elementy zmniejszające wibracje (gumowe amortyzatory, sprężyny),
  • przewody elektryczne, szczotki, szczotkotrzymacze, żarówki, bezpieczniki,
  • elementy sprzęgła i rozrusznika,
  • membrany, zawory i dysze,
  • uszczelki, uszczelniacze, zawory, dysze wylotowe (dotyczy myjek wysokociśnieniowych).

2. Usterek, które powstały w wyniku nie przestrzegania wskazówek dotyczących bezpieczeństwa, obsługi i konserwacji zawartych w instrukcji użytkowania.

3. Wszystkich usterek powstałych w wyniku:

  • nie zaakceptowanej na piśmie przez firmę STIHL zmiany produktu,
  • stosowania części, osprzętu lub elementów tnących innych niż oryginalne części, osprzęt lub elementy tnące STIHL lub VIKING,
  • nieprzepisowego lub niezgodnego z przeznaczeniem stosowania produktu,
  • używania produktu w imprezach czy zawodach sportowych,
  • użytkowania produktu z uszkodzonymi lub zużytymi częściami, także wtedy, gdy podlegają one gwarancji,
  • stosowania innego oleju do mieszanki niż STIHL 1:50 (dotyczy silników spalinowych STIHL),
  • stosowania paliwa, olejów i smarów o niskiej jakości lub nieodpowiednich (niezalecanych przez producenta) właściwościach,
  • nie wykonania we właściwym czasie lub niewystarczającej konserwacji (np. filtra powietrza czy paliwa, układu chłodzenia silnika),
  • korozji i innych uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego przechowywania,
  • wykonanej w nieodpowiednim terminie lub błędnej regulacji,
  • konserwacji lub napraw nie przeprowadzonych w punktach dealerskich STIHL.

Potwierdzam, że:

  • przeczytałem i akceptuję warunki gwarancji,
  • przyjmuję do wiadomości iż nie wystawia się duplikatów kart gwarancyjnych,
  • otrzymałem kompletne i sprawne technicznie urządzenie oraz instrukcję użytkowania w języku polskim,
  • maszynę uruchomiono w mojej obecności i zostałem poinstruowany w zakresie obsługi i BHP****.

 

* Warunkiem wydłużonej gwarancji jest coroczny przegląd urządzenia w Punkcie Dealerskim STIHL potwierdzony protokołem z badań.
** Warunkami wydłużonej gwarancji są:

  • wykonanie instalacji przez dealera (potwierdzonej protokołem odbioru),
  • zastosowanie oryginalnych materiałów instalacyjnych,
  • wyszczególnienie na dowodzie zakupu kosiarki wszystkich oryginalnych materiałów instalacyjnych i instalacji (usługi),
  • coroczny przegląd urządzenia w Punkcie Dealerskim STIHL potwierdzony protokołem z badań.

*** Okres może zostać wydłużony przy sprzedaży promocyjnej ogłoszonej przez Gwaranta.
**** Nie dotyczy zakupu w sprzedaży wysyłkowej.

Warunki Gwarancji zawarte w Karcie Gwarancyjnej (dalej również jako: Dokument Gwarancyjny) dotyczą urządzeń dystrybuowanych przez Aries Power Equipment Sp. z o.o. 

DEFINICJE:

  • GWARANT – Aries Power Equipment Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Puławskiej 467 (dalej również jako: Gwarant), działający również poprzez Sieć Autoryzowanych Dilerów.
  • DILER – podmiot będący członkiem autoryzowanej sieci dilerskiej Gwaranta upoważniony przez Gwaranta - w zakresie Gwarancji - do przyjmowania, rozpatrywania i wykonywania napraw gwarancyjnych (dalej również jako APS lub APNS).
  • KONSUMENT – osoba fizyczna, która zakupiła produkt objęty Gwarancją w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową).
  • PRZEDSIĘBIORCA O UPRAWNIENIACH KONSUMENTA – osoba fizyczna, która zakupiła produkt objęty Gwarancją na podstawie czynności (umowy sprzedaży) prawnej bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej czynności (umowy sprzedaży) wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  • PRZEDSIĘBIORCA – każdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową zgodnie z obowiązującymi przepisami nie będący Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta.
  • UPRAWNIONY Z GWARANCJI – każdy podmiot, który zakupił produkt objęty Gwarancją na warunkach określonych w niniejszym Dokumentem Gwarancyjnym, w tym Konsument, Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta oraz Przedsiębiorca.




  1. Aries Power Equipment Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, zwana dalej Gwarantem, zapewnia trwałość oferowanych urządzeń wymienionych jednoznacznie w tabeli z pkt 10 niniejszych Warunków Gwarancji(tj. zdolność urządzeń do zachowania ich funkcji i parametrów działania przez okres normalnego użytkowania, tj. okres gwarancyjny każdorazowo wskazany w dokumencie niniejszej Gwarancji w pkt 10 w odniesieniu do poszczególnych kategorii urządzeń) [Gwarancja], na które została wydana Karta Gwarancyjna, pod warunkiem używania go zgodnie przeznaczeniem, w warunkach eksploatacyjnych określonych w Instrukcji obsługi urządzenia dołączonej do niego przez Gwaranta oraz zgodnie z zasadami używania określonymi w Instrukcji obsługi.

  2. Gwarant odpowiada wyłącznie za wady wynikłe z przyczyny tkwiącej w sprzedanym urządzeniu w dacie jego wydania Uprawnionemu z Gwarancji oraz za uszkodzenia tego urządzenia będące ich następstwem. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za inne wady i uszkodzenia urządzenia, w szczególności w przypadkach określonych w pkt. 11-15 niniejszych Warunków Gwarancji.

  3. Gwarant udziela Gwarancji na urządzenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Konsumentowi i Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta oraz Innemu Przedsiębiorcy na okresy określone w Tabeli w pkt. 10. Okres Gwarancji jest uzależniony od rodzaju zakupionego urządzenia. Maksymalny okres Gwarancji na urządzenia wynosi odpowiednio: w przypadku Konsumenta i Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta 60 (sześćdziesiąt) m-cy, w przypadku Przedsiębiorcy 24 (dwadzieścia cztery) miesiące. Każdorazowo okres Gwarancji ulega wydłużeniu o czas wykonywania – w razie uznania przez Gwaranta zasadności roszczeń z tytułu Gwarancji – nieodpłatnej naprawy w okresie gwarancyjnym (dalej: Naprawa gwarancyjna).

  4. Uprawniony z Gwarancji ma prawo do przedłużenia okresu Gwarancji na urządzenie wymienione w tabeli do okresu maksymalnego w niej określonego, przy czym:
    1. przeglądy przedłużające Gwarancję muszą być wykonywane w Autoryzowanym Punkcie Serwisowym Gwaranta (Autoryzowanym Punkcie Serwisowym – dalej: APS, Autoryzowanym Punkcie Napraw Silników – dalej: APNS),
    2. przeglądy gwarancyjne muszą być wykonywane nie rzadziej niż przed upływem 12-ty miesięcy od daty zakupu lub ostatniego przeglądu, a dla urządzeń eksploatowanych sezonowo po sezonie eksploatacyjnym,
    3. Uprawniony z gwarancji dostarcza urządzenie do przeglądu na własny koszt,
    4. Każdy przegląd musi być poświadczony przez APS/APNS w Karcie Gwarancyjnej urządzenia,
    5. brak poświadczenia powoduje utratę uprawnień z tytułu przedłużonego okresu Gwarancji,
    6. ze względu na niewłaściwy stan techniczny urządzenia APS/APNS w imieniu Gwaranta może odmówić przedłużenia okresu Gwarancji.

    Przeglądy gwarancyjne wraz ze wskazaniem na jaki okres została przedłużona Gwarancja, potwierdzane są w Karcie Gwarancyjnej.

  5. Uprawnienia z tytułu przedłużenia Gwarancji wygasają w przypadku, gdy Uprawniony z Gwarancji nie dokona przed pierwszym użyciem urządzenia, przeglądu przy sprzedaży (określonego w Karcie Gwarancyjnej urządzenia) w punkcie Autoryzowanego Dilera lub w APS/APNS.

  6. Uprawnienia z tytułu przedłużenia Gwarancji wygasają w przypadku, gdy Uprawniony z Gwarancji nie będzie dokonywać przeglądów urządzenia w APS/APNS, zgodnie z harmonogramem przeglądów znajdującym się w Instrukcji obsługi urządzenia.

  7. Wykonanie przeglądu przedłużającego Gwarancję w APS lub APNS nie zwalnia Uprawnionego z Gwarancji z wykonywania okresowych przeglądów określonych w Instrukcji obsługi urządzenia.

  8. Nie uważa się za Naprawę gwarancyjną wymienionych w Instrukcji obsługi urządzenia zabiegów będących właściwą obsługą eksploatacyjną (itp. lecz niewyłącznie: wymiana płynów eksploatacyjnych, uzupełnianie paliwa, wymiana elementów zużywających się naturalnie w następstwie prawidłowego używania urządzenia, itp.).

  9. Gwarant nie udziela Gwarancji na silniki spalinowe HONDA do maszyn i urządzeń, jeżeli urządzenie, w którym ww. silnik został zamontowany nie spełnia norm i warunków niezbędnych dla właściwej pracy silnika określonych przez Producenta silnika.

  10. Tabela okresów Gwarancji.

    Konsument oraz Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumentaPrzedsiębiorca
    Okres gwarancji w miesiącachOkres gwarancji w miesiącach
    Rodzaj urządzeniaPodstawowyMaksymalnyPodstawowyMaksymalny
    Urządzenie z silnikiem spalinowym GX/GXV/GXH/GS/GSV nie wymienione poniżej24601224
    Urządzenie z silnikiem spalinowym GC/GCV/GP nie wymienione poniżej246012
    Silnik zaburtowy36601224
    Robot koszący HRM310/520/30002424
    Akumulator w robocie koszącym HRM310/520/300024 lub 3000 cykli ładowania24 lub 3000 cykli ładowania
    Robot koszący HRM402412
    Akumulator w robocie koszącym HRM402412
    Urządzenie akumulatorowe wraz z akumulatorem2412
    Kosiarka akumulatorowa2412
    Kosiarka elektryczna2460brak
    Napęd do Versatool2424
    Narzędzia do Versatool2412
    Rębak do gałęzi122412
    Maszyna budowlana i drogowa1212
    Inne urządzenia1212
    Ponton składany2412
    Osprzęt i akcesoria do urządzeń1212
    Akumulator w urządzeniu126
    Silniki i silniki w urządzeniach HONDA
    GX/GXV z wyłączeniem poniższych36 (3 w gokartach)36 (3 w gokartach)
    GX25/35/50, GXH50, GXV50, GXV 57*2412
    GS/GSV24 (3 w gokartach)12 (3 w gokartach)
    GC/GCV*2412
    GP*24**3**
    *brak gwarancji na silniki zamontowane w gokartach
    **brak gwarancji na silniki zamontowane w urządzeniach budowlanych, odśnieżarkach i wszystkich pracujących w wypożyczalniach


  11. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia wynikłe z niewłaściwego (niezgodnego z Instrukcją obsługi) używania, konserwacji i regulacji lub przechowywania i transportowania urządzenia i/lub wynikłe po sprzedaży ze zdarzeń losowych i innych okoliczności, za które nie odpowiada Gwarant.

  12. Gwarant nie odpowiada za pogarszanie się estetyki urządzania w wyniku jego używania lub upływu czasu.

  13. Gwarancją nie są objęte materiały eksploatacyjne i części urządzenia, które przy używaniu urządzenia zgodnie z przeznaczeniem, w warunkach określonych w Instrukcji obsługi urządzenia  mogą ulec zużyciu przed upływem gwarancji, w szczególności lecz niewyłącznie: świece, filtry, noże, ostrza tnące, elementy robocze oraz elementy tnące i zgarniające, szczotki oraz ich zabezpieczenia i osłony, głowice żyłkowe, kołki zabezpieczające i zawleczki, linki i cięgła sterujące/sterowe, cięgna, bezpieczniki urządzeń energetycznych, powłoki lakiernicze elementów osłonowych, elementy gumowe i gumowo-metalowe, uszczelki.

  14. Gwarancją nie są objęte wady i/lub uszkodzenia urządzenia, które są następstwem korzystania z urządzenia, które w chwili ujawnienia wady lub uszkodzenia nie znajdowało się w stanie pełnej sprawności lub posiadało uszkodzenia mechaniczne.

  15. Gwarancją nie są objęte wady i/lub uszkodzenia urządzenia powstałe w związku z niżej wymienionymi działaniami Uprawnionego z Gwarancji:
    1. używaniem części zamiennych innych niż oryginalne,
    2. używaniem materiałów eksploatacyjnych innych niż oryginalne i/lub zalecane przez Gwaranta lub Producenta,
    3. przeprowadzeniem modyfikacji nie autoryzowanych przez Gwaranta lub Producenta i/lub napraw dokonywanych przez nieautoryzowane przez Gwaranta warsztaty serwisowe.

  16. Uprawniony z Gwarancji traci prawo do roszczeń wynikających z Gwarancji w przypadku nie zgłoszenia wady lub uszkodzenia w terminie 30 dni od daty ich powstania.

  17. Reklamacja dot. nieprawidłowości urządzenia objętych Gwarancją zgodnie z pkt 2 niniejszych Warunków Gwarancji może zostać złożona przez Uprawnionego z Gwarancji w każdy dopuszczalny sposób z wykorzystaniem danych kontaktowych Gwaranta lub DILERA wskazanych w niniejszym dokumencie lub do dowolnego innego DILERA , których dane kontaktowe można znaleźć na stronie www.mojahonda.pl

  18. W przypadku reklamacji złożonej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę o uprawnieniach konsumenta ustosunkowanie się przez Gwaranta do reklamacji dot. następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. W takim przypadku odpowiedź na reklamację Gwarant przekazuje zgłaszającemu za pośrednictwem DILERA na papierze lub innym trwałym nośniku (np. e-mail).

  19. W przypadku złożenia reklamacji przez Przedsiębiorcę Gwarant za pośrednictwem DILERA udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie do 14 dni od momentu jej złożenia. W tym przypadku odpowiedź na reklamację Gwarant za pośrednictwem DILERA udzieli w sposób, w jaki zgłaszający złożył reklamację.

  20. Uprawniony z Gwarancji powinien przekazać Gwarantowi (w tym za pośrednictwem DILERA) informacje oraz okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji oraz znane mu informacje o okolicznościach ujawnienia nieprawidłowości urządzenia, datę wystąpienia takiej nieprawidłowości, opis warunków, w jakich urządzenie pracowało i dane Uprawnionego z Gwarancji. W przypadku reklamacji składanej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę o uprawnieniach konsumenta zgłaszający powinien dodatkowo wskazać oczekiwany przez zgłaszającego reklamację sposób rozpatrzenia reklamacji spośród wskazanych w pkt 21 poniżej.

  21. Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta - w razie wystąpienia nieprawidłowości urządzenia objętych Gwarancją zgodnie z pkt 2 niniejszych Warunków gwarancji może - według swojego wyboru - żądać od Gwaranta (w tym za pośrednictwem DILERA) wyłącznie:
    1. naprawy urządzenia objętego Gwarancją lub
    2. wymiany urządzenia objętego Gwarancją na urządzenie nie dotknięte nieprawidłowościami;

  22. W przypadku uznania zasadności reklamacji zgłoszonej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę o uprawnieniach konsumenta Gwarant – w zależności od żądania zgłoszonego przez zgłaszającego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta – dokonuje nieodpłatnie - w tym również przy udziale lub za pośrednictwem DILERA - naprawy lub wymiany urządzenia w rozsądnym czasie od chwili, w której Gwarant (w tym za pośrednictwem DILERA) został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę o uprawnieniach konsumenta o nieprawidłowości urządzenia objętej Gwarancją i bez nadmiernych niedogodności dla zgłaszającego reklamację, uwzględniając specyfikę urządzenia objętego Gwarancją oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta je nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi w całości Gwarant; Gwarant (w tym za pośrednictwem DILERA) może dokonać wymiany urządzenia, gdy Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta żąda naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do prawidłowości urządzenia w sposób wybrany przez zgłaszającego reklamację jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Gwaranta. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Gwaranta uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku prawidłowości urządzenia objętego Gwarancją, wartość urządzenia niedotkniętego nieprawidłowościami oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu uwzględnienia żądania zgłaszającego reklamację. Jeżeli urządzenie zostało zamontowane przed ujawnieniem się nieprawidłowości objętej gwarancją Gwarant (w tym przy udziale lub za pośrednictwem DILERA) zobowiązany jest zdemontować urządzenie oraz zmontować je ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zlecić wykonanie tych czynności na swój koszt. Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z urządzenia, który następnie zostało wymienione. Dla uchylenia wątpliwości Gwarant potwierdza, że niniejszy pkt 22 Warunków gwarancji ma zastosowanie wyłącznie do Uprawnionego z Gwarancji będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta.

  23. W przypadku zgłoszenia przez Uprawnionego z Gwarancji będącego Przedsiębiorcą nieprawidłowości urządzenia objętych Gwarancją zgodnie z pkt 2 niniejszych Warunków gwarancji i jednocześnie w razie zakwalifikowania przez Gwaranta (w tym również przy udziale lub za pośrednictwem DILERA) urządzenia do Naprawy gwarancyjnej, Gwarant – według swojego wyboru – może (w tym również przy udziale lub za pośrednictwem DILERA) nieodpłatnie naprawić urządzenie lub jego części obarczone wadą.

  24. Uprawnienia z tytułu Gwarancji – niezależnie od kategorii Uprawnionego z Gwarancji (tj. niezależnie od tego, czy jest on Konsumentem, Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta czy Przedsiębiorcą) – nie obejmują uprawnienia do zwrotu zapłaconej ceny (ani w całości, ani w jakiejkolwiek części) ani do zapewnienia przez Gwaranta innych usług poza wyraźnie i jednoznacznie określonymi w niniejszych Warunkach Gwarancji. Ponadto w przypadku Uprawnionego z Gwarancji będącego Przedsiębiorca uprawnienia z tytułu Gwarancji nie obejmują uprawnienia do żądania wymiany urządzenia na urządzenie nie dotknięte nieprawidłowościami.

  25. Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta udostępnia Gwarantowi (także przy udziale lub za pośrednictwem DILERA) urządzenie podlegające naprawie lub wymianie na koszt Gwaranta; Gwarant samodzielnie lub przy udziale lub za pośrednictwem DILERA (w tym również przy udziale współpracujących z nimi podmiotów trzecich zajmujących się zawodowo dostarczaniem przesyłek zawierających urządzenie, np. firm kurierskich) odbiera takie urządzenie na swój koszt od zgłaszającego reklamację.

  26. W przypadku reklamacji zgłoszonej przez Przedsiębiorcę zgłaszający reklamację Przedsiębiorca dostarczy wadliwe urządzenie do dowolnego punktu serwisowego APS lub APNS. Aktualna lista APS i APNS znajduje się na stronie internetowej Gwaranta. W przypadku zakwalifikowania przez Gwaranta (w tym również przy udziale lub za pośrednictwem DILERA) urządzenia do Naprawy gwarancyjnej, poniesione przez Przedsiębiorcę zgłaszającego reklamację zasadne i udokumentowane koszty transportu zostaną zwrócone przez Przedsiębiorcy.

  27. Podstawą skorzystania z uprawnień z Gwarancji jest przedłożenie przez Uprawnionego z Gwarancji ważnej Karty Gwarancyjnej zawierającej dane Uprawnionego z Gwarancji, nazwę i model/typ urządzenia oraz jego numer i/lub numer silnika, datę sprzedaży oraz pieczęć DILERA wydającego urządzenie Uprawnionemu z Gwarancji w związku z jego zakupem – a przypadku Przedsiębiorcy – także wraz z dowodem zakupu (paragonem lub fakturą VAT). Karta Gwarancyjna bez powyższych danych jest nieważna i nie jest dokumentem upoważniającym do wykonywania Napraw gwarancyjnych.

  28. Gwarant zapewnia, że Naprawa gwarancyjna zostanie wykonana w ciągu 30 dni od dnia dostarczenia urządzenia do APS/APNS. W przypadku zgłoszenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę o uprawnieniach konsumenta żądania wymiany urządzenia na urządzenie nie dotknięte nieprawidłowościami – Gwarant dołoży starań, aby wymiana urządzenia nastąpiła w terminie 30 dni. W szczególnych, nietypowych i/lub odbiegających od standardów serwisowych przypadkach, 30-dniowy termin naprawy lub 30-dniowy termin na wymianę urządzenia może ulec wydłużeniu o czas konieczny do ich prawidłowego wykonania. Gwarant (w tym również za pośrednictwem DILERA) poinformuje Uprawnionego z Gwarancji w terminie 30 dni od dnia odbioru urządzenia od Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta lub od dostarczenia przez Przedsiębiorcę urządzenia do APS/APNS o wydłużeniu terminu na wymianę lub terminu Naprawy gwarancyjnej i wskaże nowy termin.

  29. Gwarancja, której udziela Gwarant nie obejmuje odpowiedzialności Gwaranta za szkody na majątku lub osobie, których doznał lub za które jest odpowiedzialny Uprawniony z Gwarancji, a będące skutkiem wad urządzenia objętych Gwarancją i stwierdzonych w okresie Gwarancji. W celu uchylenia wątpliwości postanawia się, że uprawnienia gwarancyjne Uprawnionego z Gwarancji nie obejmują w żadnym przypadku uprawnienia do domagania się zwrotu kosztów poniesionych przez Uprawnionego z Gwarancji wynikłych w skutek wady urządzenia lub Naprawy gwarancyjnej, w szczególności Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za straty, które Uprawniony z Gwarancji poniósł z tych przyczyn oraz za korzyści, które mógłby osiągnąć, gdyby mu szkody nie wyrządzono.

  30. Po dokonaniu Naprawy gwarancyjnej (w przypadku wszystkich Uprawnionych z Gwarancji) lub po dokonaniu wymiany urządzenia (w przypadku wyłącznie Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta) Gwarant (w tym również przy udziale lub za pośrednictwem DILERA) dostarczy urządzenie do Uprawnionego z Gwarancji na swój koszt, przy czym:
    1. w przypadku Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta – do miejsca, z którego Gwarant lub DILER (lub inne podmioty działające na ich rzecz) odebrał nieprawidłowe urządzenie zgodnie z pkt 25 niniejszych warunków Gwarancji;
    2. w przypadku Przedsiębiorcy – do miejsca wskazanego w pkt 26 do którego Przedsiębiorca dostarczył urządzenie w celu dokonania Naprawy gwarancyjnej.

  31. W przypadku Przedsiębiorcy wszelkie prawa i obowiązki stron wynikające z niniejszej Gwarancji reguluje wyłącznie treść postanowień ujętych w niniejszych Warunkach Gwarancji i Karcie Gwarancyjnej. Żadne informacje, czy też dane przedstawione w folderach, katalogach lub innego rodzaju dokumentach marketingowych nie stanowią podstawy do formułowania jakichkolwiek żądań związanych z Gwarancją udzieloną przez Gwaranta.

  32. W przypadku braku zgodności sprzedanego urządzenia z umową sprzedaży Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta z mocy prawa (tj. na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz. U. z 2020 r., poz. 287 z dalszymi zmianami) przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy takiego urządzenia (w tym również w przypadku, gdy sprzedawcą był podmiot inny niż Gwarant, przy czym jeżeli sprzedawcą urządzenia był Gwarant, środki te przysługują wówczas ze strony i na koszt Gwaranta) oraz że Gwarancja nie ma żadnego wpływu na te środki ochrony prawnej. Postanowienie to nie dotyczy Przedsiębiorcy.

  33. Gwarancja udzielana na podstawie niniejszych Warunków Gwarancji oraz Karty Gwarancyjnej nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień wynikających z przepisów o braku zgodności towaru z umową sprzedaży mających zastosowanie wyłącznie do Konsumentów oraz Przedsiębiorców o uprawnieniach konsumentów lub z przepisów rękojmi za wady rzeczy sprzedanej mających zastosowanie wyłącznie do Przedsiębiorców, o ile jednak uprawnienia Przedsiębiorcy z tytułu rękojmi za wady nie zostały wyłączone w umowie sprzedaży lub w jakiejkolwiek innej umowie dotyczącej urządzenia, zawartej pomiędzy Gwarantem a Przedsiębiorcą lub pomiędzy Gwarantem, a innym podmiotem, nabywającym urządzenie w celu oddania osobie trzeciej do korzystania na podstawie stosunku prawnego (np. umowy leasingu, najmu, dzierżawy).

Warunki gwarancji – urządzenia do użytku domowego

A. WSKAZANIE RZECZY, KTÓREJ DOTYCZY GWARANCJA

Niniejsze warunki gwarancji znajdują zastosowanie do wszystkich modeli urządzeń w kategoriach wymienionych poniżej: Urządzenia wysokociśnieniowe: K 2 – K 7, KHP, KHD. Mobilne urządzenia wysokociśnieniowe: KHB, OC 3. Zamiatarki: S. Odkurzacze uniwersalne: WD, KWD. Odkurzacze kominkowe: AD. Odkurzacze z funkcją prania: SE. Odkurzacze z filtrem wodnym: DS. Odkurzacze do pracy na sucho: VC, CVH. Parownice: SC, SI, SV, KST. Szczotki elektryczne: KB, Mopy elektryczne: FC, EWM. Polerki: FP. Myjki do okien: WV, KV, KWI. Roboty czyszczące: RCV, RCF. Oczyszczacze powietrza: AF. Pompy wody: SP, BP. Elektryczne skrobacz- ki do szyb: EDI. Urządzenia do czyszczenia tarasu: PCL. Opryskiwacze akumulatorowe: PSU. Urządzenia do usuwania chwastów: WRE. Dmuchawy do liści: LBL. Nożyce do trawy i krzewów: GSH. Kosiarki: LMO. Podkaszarki: LTR. Nożyce do żywopłotu: HGE, PHG. Odkurzacze do liści: BLV. Pilarki łańcuchowe: CNS, PSW. Piły do gałęzi: PGS, TLO.

 

B. WARUNKI UDZIELONEJ GWARANCJI

1.  Gwarantem jakości urządzenia jest Kärcher Sp. z o.o., 31-346 Kraków, ul. Stawowa 138-140. Gwarancja jest udzielona wyłącznie na urządzenia, które zostały sprzedane na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przez Kärcher Sp. z o.o.

2.  Kärcher Sp. z o.o. gwarantuje najwyższą jakość urządzenia produkcji firmy Kärcher odpowiadającą właściwościom i przeznaczeniu określonym w instrukcji obsługi.

3.  Kärcher Sp. z o.o. ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne (materiałowe bądź produkcyjne) tkwiące w urządzeniu w okresie 24 miesięcy od daty jego sprzedaży.

4.  Ze względu na nieprofesjonalny charakter urządzenia, gwarancja na urządzenie jest udzielana wyłącznie konsumentowi, tj. osobie fizycznej, która nabywa rzecz ruchomą w celu nie związanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospo- darczą lub zawodową.

5.  Ujawnione w okresie gwarancji wady zostaną usunięte w czasie nie dłuższym niż 30 dni, licząc od daty przekazania urządzenia do naprawy.

 

C. SPOSÓB REALIZACJI REKLAMACJI

1. W trybie door to door, D2D, („od drzwi do drzwi”). Reklamację urządzenia należy zgłosić poprzez wypełnienie formularza na portalu MyKärcher na stronie internetowej www.karcher.pl lub zgłoszenie chęci odbioru urządzenia przez Gwaranta w Biurze Obsługi Klienta pod numerem infolinii: 12 639 71 05. Odbiór paczki następuje przez kuriera DPD ze wskazanego miejsca w Polsce, chyba że Klient zdecyduje się na dostarczenie jej do punktu odbioru i wydawania przesyłek DPD. Pakując urządzenie i wyposażenie w odpowiedni karton należy odłączyć węże i złączki od urządzenia, usunąć wodę, środki czyszczące, śmieci, zastosować wypełniacze dla ochrony urządzenia przed uszkodzeniem, dołączyć wydruk wygenerowanego protokołu reklamacyjnego, kopię dowodu zakupu i nakleić na paczkę wydruk dostarczonego listu przewozowego. Reklamowane w ramach gwarancji urządzenie winno być dostarczone wraz z wyposaże- niem standardowym, czyste, z czytelną tabliczką znamionową i kopią dowodu zakupu. Gwarant odbiera towar i ponosi koszty przesyłki.

2. Przez dostarczenie wadliwego urządzenia do Sprzedawcy. Reklamowane w ramach gwarancji urządzenie winno być dostar- czone wraz z wyposażeniem standardowym, czyste, z czytelną tabliczką znamionową i kopią dowodu zakupu.

3. Przez dostarczenie wadliwego urządzenia do Centralnych Warsztatów Naprawczych Kärcher lub Autoryzowanego Warsz- tatu Naprawczego (dalej AWN). Aktualny wykaz Warsztatów patrz www.karcher.pl, zakładka Serwis i Wsparcie. Reklamowane w ramach gwarancji urządzenie winno być dostarczone wraz z wyposażeniem standardowym, czyste, z czytelną tabliczką znamionową i kopią dowodu zakupu.

 

D. ODMOWA UZNANIA REKLAMACJI

Serwis odmawia uznania reklamacji tylko w przypadku:

• stwierdzenia użytkowania urządzenia niezgodnie z przeznaczeniem i instrukcją obsługi,

• dostarczenia urządzenia brudnego, urządzenia bez osprzętu standardowego, bez tabliczki znamionowej,

• stwierdzenia przyczyny usterki innej niż wada materiałowa bądź produkcyjna tkwiąca w urządzeniu,

• braku dowodu zakupu.

 

E. GWARANCJĄ JAKOŚCI NIE SĄ OBJĘTE WADY

1. Części, które przy zgodnej z zaleceniami eksploatacji podlegają naturalnemu zużyciu przed upływem okresu gwarancji: wysokociśnieniowe urządzenia czyszczące: osprzęt, zawory wysokociśnieniowe, ssawne, przelewowe, uszczelniacze pompy, o-ringi, tłoki; odkurzacze, odkurzacze piorące: osprzęt, filtry, uszczelki, pompka wody (zatarcie spowodowane pracą na sucho, niewłaściwymi środkami czyszczącymi); parownice: osprzęt, uszczelki, zawory; zamiatarki: szczotki zamiatające, osłony gumowe komory szczotki, filtry; Urządzenia akumulatorowe: akumulatory.

2. Wady powstałe w wyniku uszkodzeń mechanicznych, termicznych lub chemicznych urządzenia i wyposażenia.

3. Uszkodzenia spowodowane wadliwą instalacją elektryczną Użytkownika, zalaniem podzespołów elektrycznych wodą.

4. Uszkodzenia spowodowane przeciążeniem urządzenia.

5. Uszkodzenia powstałe wskutek stosowania innych chemicznych środków czyszczących niż zalecane przez producenta dla danego typu urządzenia, nie stosowania się do uwag eksploatacyjnych przy korzystaniu ze środków chemicznych.

6. Uszkodzenia powstałe w wyniku: zasilania urządzenia wysokociśnieniowego zanieczyszczoną wodą, niewłaściwym bądź zanieczyszczonym paliwem, pracy z wykorzystaniem nieoryginalnych lub niewłaściwych dla danego modelu części zamiennych i wyposażenia, wykonywaniem napraw i przeróbek przez osoby nieupoważnione.

7. Uszkodzenia związane z brakiem zalecanych czynności konserwacyjnych – patrz instrukcja obsługi.

8. Wady wynikające z przeszkód technologicznych i technicznych – m.in. ograniczenie kompatybilności oprogramowania wynikające z zainstalowania innych aplikacji, niedostosowanie do wymogów minimalnych określonych przez dostawcę aplikacji, niedokonywanie wymaganych aktualizacji.

F. DODATKOWE POSTANOWIENIA

W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy, a gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.

Adresy Centralnych Warsztatów Naprawczych Kärcher i Autoryzo- wanych Warsztatów Naprawczych (punktów serwisowych) w Polsce dostępne są na www.kaercher.com/pl i pod numerami infolinii: 801 811 234, 12 639 71 05.


Warunki gwarancji – urządzenia do zastosowań profesjonalnych

A. WSKAZANIE RZECZY, KTÓREJ DOTYCZY GWARANCJA

Niniejsze warunki gwarancji znajdują zastosowanie do wszystkich modeli urządzeń w kategoriach wymienionych poniżej:

Urządzenia wysokociśnieniowe z podgrzewaniem wody: HDS klasa super, HDS klasa średnia, HDS klasa kompakt, HDS upright, HDS urządzenia spe- cjalistyczne, HDS trailer, HDS z silnikiem spalinowym, HDS stacjonarne, na- grzewnice, Urządzenia wysokociśnieniowe: HD klasa super, HD klasa śred- nia, HD klasa kompakt, HD klasa mobilna, HD specjalistyczne, HD classic, HD spalinowe, HD stacjonarne, HDC classic, HDS standard, HDC advanced, HD trailer, generatory prądu PGG, urządzenia ultra wysokociśnieniowe UHP, urządzenia do czyszczenia suchym lodem IB, pompy brudnej wody WWP, Urządzenia ogrodowe: piły łańcuchowe CS, dmuchawy LB, LBB, kosiarki LM, narzędzia wielofunkcyjne MT, MT CS, MT HT, nożyce do żywopłotu HT, pod- kaszarki LT, kosy BCU, Odkurzacze na sucho i mokro: wersje TACT, wersje AP, wersje Standard, wersje do zadań specjalnych., Odkurzacze ręczne: HV, Myjki do okien: WVP, Odkurzacze na sucho: T, BV, BVL, szczotki elektrycz- ne EB, Odkurzacze szczotkowe: CV, CVS, Urządzenia ekstrakcyjne: Puzzi, PW, Dmuchawy: AB, Automaty do wykładzin: BRC, Parownice i odkurzacze parowe: SG, SGV, SGG, Oczyszczacze powietrza: AF, AFG, Urządzenia do de- zynfekcji: PS, ES, Szorowarki z fotelem dla operatora: B R, BD R, Szorowarki step-on: BD RS, Szorowarki walked-behind: BD W, B W, Szorowarki klasy kompakt: BD C, BR C, Szorowarki jedno-tarczowe: BDS, BDP, Szorowarki do schodów: BR ESC, Polerki: BDP, Zamiatarki z fotelem dla operatora: KM R, Zamiatarki walked-behind: KM W, Zamiatarki ręczne: KM C, Odkurzacze przemysłowe: IVC, IVM, IVS, IVR, IVR-B, IVR-L, Odpylacze przemysłowe: ID, Autonomiczne roboty: KIRA, Urządzenia samoobsługowe: SB VC, SB MC, SB OB, Myjnie samochodowe: CB, CWB, CW.

 

B. WARUNKI UDZIELONEJ GWARANCJI

1. Gwarantem jakości urządzenia jest Kärcher Sp. z o.o., 31-346 Kraków, ul. Stawowa 138-140. Gwarancja jest udzielona wyłącznie na urządzenia, które zostały sprzedane na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przez Kärcher Sp. z o.o.

2. Kärcher Sp. z o.o. ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne (materiałowe bądź produkcyjne) tkwiące w urządzeniu w okresie 24 miesięcy od daty jego sprzedaży.

3. Posiadacz ważnego dokumentu gwarancyjnego może kierować rosz- czenia z tytułu gwarancji bezpośrednio do Centralnych Warsztatów Naprawczych Kärcher (zwanymi dalej CWN lub CWN Kärcher) bądź w każdym Autoryzowanym Warsztacie Naprawczym Kärcher (zwanym dalej AWN) na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.

4. Sprzedawca jest zobowiązany do wykonania przeglądu zerowego urządzenia w obecności Klienta. (*)

5. Klient zobowiązuje się do dokonywania okresowych, odpłatnych przeglądów technicznych urządzenia przez CWN Kärcher lub AWN zgodnie z instrukcją obsługi i książką przeglądów urządzenia.

6. Pierwszy przegląd techniczny urządzenia profesjonalnego lub przemysłowego należy wykonać w okresie 2-3 miesięcy od momentu uruchomienia nabytego sprzętu, chyba że książka przeglądów stanowi inaczej.

7. Ujawnione w okresie gwarancji wady zostaną usunięte najdalej w ciągu 21 dni, licząc od daty dostarczenia urządzenia do CWN Kärcher lub AWN. Okres trwania gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w którym urządzenie było w dyspozycji CWN lub AWN.

8. Reklamowane urządzenie winno być dostarczone z kompletnym wyposażeniem standardowym, czyste, z czytelną tabliczką znamionową i nadrukami. W przypadku Urządzenia zakupionego przez Konsumenta reklamację urządzenia należy zgłosić poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem infolinii: 12 639 71 05. W tym przypadku Urządzenie odbierane jest przez Gwaranta i na jego koszt.

9. Silnik spalinowy będący podzespołem urządzenia marki Kärcher podlega zasadom eksploatacji określonym przez producenta silnika i procedurze gwarancyjnej świadczonej przez jego autoryzowany serwis w Polsce.

10. Części wymienione w ramach gwarancji stanowią własność Kärcher Sp. z o.o. Wszystkie części wymienione w procesie reklamacyjnym są objęte gwarancją do końca okresu gwarancji podstawowej urządzenia. Okres trwania gwarancji na wymienioną część nie ulega przedłużeniu. (**)

11. Koszt dojazdu do reklamowanego urządzenia lub dostarczenia reklamowanego urządzenia do CWN Kärcher lub AWN ponosi gwarant. W przypadku nieuzasadnionego wezwania CWN lub AWN, CWN lub AWN mają prawo obciążyć Klienta kosztami dojazdu i kosztami manipulacyjnymi związanymi z wyjaśnieniem sprawy. (**)

12. Dokument gwarancyjny jest ważny jeśli posiada prawidłowo wypełnione wpisy dot. sprzedanego urządzenia (bez skreśleń i poprawek) i pieczęć sprzedawcy a Klient (**) kwituje podpisem protokół przekazania urządzenia.

13. W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy, a gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.

*  – nie dotyczy: odkurzaczy klasy T i NT

– urządzeń do czyszczenia dywanów Puzzi

– zimnowodnych urządzeń wysokociśnieniowych klasy Compact

**  – nie dotyczy konsumenta

 

C.  ODMOWA PRZYJĘCIA REKLAMACJI

CWN Kärcher i AWN odmawiają przyjęcia reklamacji tylko w przypadku:

•  stwierdzenia użytkowania urządzenia niezgodnie z przeznaczeniem i instrukcją obsługi,

•  dostarczenia urządzenia brudnego, urządzenia bez osprzętu standardowego, bez tabliczki znamionowej,

• stwierdzenia przyczyny usterki innej niż wada materiałowa bądź produkcyjna tkwiąca w urządzeniu,

• nieważnego dokumentu gwarancyjnego oraz braku dowodu zakupu,

• braku udokumentowanych okresowych przeglądów technicznych urządzenia przez CWN lub AWN.

 

D.  GWARANCJĄ JAKOŚCI NIE SĄ OBJĘTE WADY:

1. Części zamiennych i elementów wyposażenia podlegających normalnemu zużyciu eksploatacyjnemu:

• Odkurzacze, urządzenia do czyszczenia dywanów: osprzęt zewnętrzny, filtry, kabel zasilający koła

• Parownice: osprzęt zewnętrzny

• Urządzenia HD: osprzęt zewnętrzny, zawory, uszczelnienia, filtry, kabel zasilający, koła

• Urządzenia HDS: osprzęt zewnętrzny, zawory, uszczelnienia, filtry, dysza paliwa, elektroda zapłonowa, kabel zasilający, koła

• Szorowarki: szczotki, wałki / tarcze napędowe do padów, listwy ssawne, listwy osłonowe, koła, akumulatory trakcyjne

• Zamiatarki: szczotki, listwy osłonowe, świece zapłonowe, filtry, koła, akumulator rozruchowy, akumulatory trakcyjne

• Odśnieżarki: filtry, świeca zapłonowa, frez do śniegu, kołki zabezpiecza- jące frez

• Głowice do czyszczenia zbiorników: uszczelnienia

• Urządzenia typu HDR: filtry

• Odkurzacze przemysłowe: filtry, osprzęt

• Urządzenia do czyszczenia suchym lodem: uszczelnienia, osprzęt.

2. Mechaniczne (pęknięcia, złamania, przecięcia, przetarcia, odkształcenia spowodowane uderzeniem, zatarcie silnika czy układu przeniesienia napędu spowodowane brakiem smarowania).

3. Wywołane pracą, bądź składowaniem urządzenia w skrajnie niekorzystnych warunkach tzn. dużej wilgotności, zapylenia, zbyt niskiej (mróz) bądź zbyt wysokiej temperatury otoczenia.

4. Spowodowane zanieczyszczeniami wody, paliwa, powietrza.

5. Spowodowane wadliwą instalacją elektryczną użytkownika.

6. Spowodowane zalaniem, zawilgoceniem podzespołów elektrycznych bądź elektronicznych wodą.

7. Powstałe wskutek stosowania innych środków chemicznych niż zalecane przez producenta dla danego typu urządzenia, nie stosowanie się do uwag eksploatacyjnych przy korzystaniu ze środków chemicznych.

8. Termiczne, spowodowane zastosowaniem niewłaściwego paliwa, zasysania cieczy łatwopalnych, bądź tlących się zanieczyszczeń, zaburzeniem chłodzenia silnika, zaburzeniem wylotu spalin, zastosowaniu niewłaściwych bezpieczników, zasilaniem urządzenia wodą o wyższej temperaturze niż wskazana w instrukcji obsługi.

9. Uszkodzenia wynikłe z zaniechania przez Użytkownika czynności kon- serwacyjnych i obsługowych przewidzianych w instrukcji obsługi i dokumentach towarzyszących.

10. Uszkodzenia wynikłe ze stosowania nieoryginalnych, niewłaściwych dla danego modelu części zamiennych i wyposażenia, wykonywaniem napraw i przeróbek przez osoby nieupoważnione.

11. Usterki powstałe wskutek kontynuowania pracy niesprawnym urządze- niem czy osprzętem.

12. Wady wynikające z przeszkód technologicznych i technicznych – m.in. ograniczenie kompatybilności oprogramowania wynikające z zainstalowania innych aplikacji, niedostosowanie do wymogów minimalnych określonych przez dostawcę aplikacji, niedokonywanie wymaganych aktualizacji.

Adresy Centralnych Warsztatów Naprawczych Kärcher i Autoryzowanych Warsztatów Naprawczych (punktów serwisowych) w Polsce dostępne są na www.kaercher.com/pl i pod numerami infolinii: 801 811 234, 12 639 71 05.

Cookies

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie . Wykorzystujemy również pliki cookie stron trzecich w celu ulepszenia naszych usług, analizy a nastepnie wyświetlania reklam związanych z Twoimi preferencjami na podstawie analizy Twoich zachowań podczas nawigacji.

Zarządzanie plikami cookies

O Cookies

Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym przez strony internetowe, które odwiedzasz. Służą do różnych celów, takich jak zapamiętywanie informacji o logowaniu użytkownika, śledzenie zachowania użytkownika w celach reklamowych i personalizacji doświadczenia przeglądania użytkownika. Istnieją dwa rodzaje plików cookie: sesyjne i trwałe. Te pierwsze są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki, podczas gdy te drugie pozostają na urządzeniu przez określony czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia.